Annuleren en Retourneren

Annuleren.

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.
Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien De Rode Pion reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger). 

Verkeerd product ontvangen.

Mocht er onverhoopt een verkeerd product bij u geleverd worden? Neem dan zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 7 dagen na aankoop) contact met ons op per e-mail info@derodepion.nl of per telefoon 06-2887279. Wij zullen dit vervolgens in overleg met u als klant zo spoedig mogelijk oplossen.

Beschadigd product ontvangen.

Indien het pakket zichtbaar beschadigd is tijdens het transport dient u het pakket te weigeren op basis van die beschadiging.Wij zullen bij ontvangst van het geretourneerde pakket zo snel mogelijk een nieuwe verzending verzorgen. Als u een beschadigd pakket accepteert ziet de vervoerder af van een schadevergoeding. Wij kunnen dan de kosten niet verhalen op de vervoerder, Uiteraard zullen we dan alsnog in alle redelijkheid proberen om een oplossing te vinden, maar wij kunnen dan niet voor de schade verantwoordelijk worden gesteld.

Als het pakket geen zichtbare schade heeft opgelopen, maar de inhoud is beschadigd, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons per e-mail info@derodepion.nl of per telefoon 06-2887279. Wij zullen dan in overleg met u bekijken welke oplossing we kunnen aanbieden. 

Retourneren/ afkoelperiode.

U hebt als consument een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren of te ruilen, ingaande op de dag van levering. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde en ongeopende verpakking geretourneerd worden. Neem voor het retourneren per e-mail info@derodepion.nl of telefonisch 06-28807279 contact met ons op, dit geldt ook indien u uw bestelling vanuit België wilt retourneren. 

Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. De Rode Pion zal de gehele aankoopsom, vermindert met de berekende verzendkosten aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. 

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten van de retourzending voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Wij adviseren om bij retournering te kiezen voor de pakketpost van PostNL. Voor verzending van een pakket tot 10 kg (met Track & Trace) betaalt u dan €6,95. Indien u het product beschadigd of onvolledig retour stuurt, zal het te vergoeden bedrag evenredig met de ontstane schade verrekend worden. U dient het aankoopbewijs bij de zending mee te sturen. Wanneer een artikel buiten de gestelde voorwaarden wordt teruggestuurd, dan komt de betalingsverplichting te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen.

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan De Rode Pion kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail of post. U dient hierbij in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. 

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan De Rode Pion heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen. Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald. 

Retouradres

De Rode Pion
Westwagenstraat
4201HD Gorinchem